Garantie & reparatie

De garantieperiode verschilt per artikel. Wij hanteren de garantieperiode welke door de fabrikant is gesteld. Meer informatie over de fabrieksgarantie kunt je vaak terugvinden in de gebruikershandleiding van het artikel.

Op de volgende artikelen zit geen garantie:
– Verbruiksartikelen die onderhevig zijn aan slijtage (zoals touw, staaldraad, stootwillen e.d.)
– Artikelen die op jouw aanwijzing zijn aangepast of op maat gemaakt (zoals touw, slang e.d.)
– Tweedehands goederen.

Wanneer is een product niet goed?
Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd of kapot is en/of het niet goed doet.

Je rechten tijdens de garantie
Als een artikel niet goed functioneert binnen de geldende garantieperiode, dan zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Denk aan een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Is het probleem met het artikel je eigen schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Heb je het artikel normaal gebruikt en is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op bovengenoemde oplossingen.

Garantiebewijs
De factuur van je bestelling is ook het garantiebewijs van je artikel. Wil je aanspraak maken op garantie, dan vragen wij om een kopie.

Klacht of defect binnen garantie
Meld je een klacht of een defect, dan kijken we of de garantiebepalingen op jouw situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, dan zullen we samen met je kijken naar een passende oplossing (bijvoorbeeld een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld).

Klacht of defect melden
Wanneer je een klacht of een defect hebt stuur dan een e-mail en vermeld hierin duidelijk uw klacht of defect en stuur een kopie van de factuur mee als bijlage in de e-mail. Ook als je artikel kapot bezorgd is. Nadat je een klacht of defect hebt gemeld over je artikel ontvang je van ons een bevestiging. In deze e-mail vind je meer informatie over de oplossing van je klacht.

Heb je een artikel gekocht en gaat dit binnen de garantieperiode kapot? Dan kun je garantie claimen. Dit geldt bij normaal gebruik: slijtage valt hier niet onder.

De garantieperiode verschilt per artikel. Wij hanteren de garantieperiode welke door de fabrikant is gesteld. Meer informatie over de fabrieksgarantie kunt u vaak terugvinden in de gebruikershandleiding van het artikel.

Wanneer je een defect artikel hebt stuur dan een e-mail en vermeld hierin duidelijk je defect en stuur een kopie van de factuur mee als bijlage in de e-mail. Ook als je artikel kapot bezorgd is. Nadat je een klacht hebt gemeld over je artikel ontvang je van ons een bevestiging. In deze e-mail vind je meer informatie over de oplossing van je klacht.

Is je artikel niet in orde? Dit willen we natuurlijk goed voor je oplossen. Wanneer je een klacht hebt over een artikel stuur dan een e-mail. Vermeld hierin duidelijk je klacht en stuur een kopie van de factuur mee als bijlage in de e-mail. Ook als je artikel kapot bezorgd is. Nadat je een klacht hebt gemeld over je artikel ontvang je van ons een bevestiging. In deze e-mail vind je meer informatie over de oplossing van je klacht.

De factuur van je bestelling is ook je aankoopbewijs.

Binnen garantie
Je hebt recht op een goed product. Dus als je een gegronde klacht hebt over een artikel, komen de kosten voor het omruilen of repareren van een artikel binnen de garantie voor onze rekening.

Als de reparateur je artikelklacht heeft beoordeeld en deze niet gegrond blijkt te zijn, ontvang je een prijsopgave voor de reparatie. Je kunt dan zelf beslissen of je het artikel wel of niet wilt laten maken. Laat je het niet repareren? Soms worden er nog wel onderzoekskosten in rekening gebracht (deze staan op de prijsopgave).

Buiten garantie
Valt de reparatie of omruil buiten de garantie, dan is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. We gaan je natuurlijk niet ineens achteraf een rekening presenteren. We laten het je dus vooraf weten als er kosten verbonden zijn aan de reparatie.

Main Menu